je commande beaucoup sur aliexpress, jamais des trucs bien chers mais quand même.
Avec le covid, il y a énormément de retard dans les livraisons (pour l'instant j'ai toujours reçu mes colis), mais une fois le délai dépassé, c'est intéressant d'ouvrir un litige (même si je m'en fous un peu de me faire rembourser 3 protections écrans pour 1.75€ au total).
J'ai donc ouvert un litige quand j'attendais mes écouteurs qcy t5 et là , le vendeur m'a donné une information utile :
J'ai finalement bien reçu ce colis mais j'attendais un autre colis (les protections écrans), j'ai donc également ouvert un litige
Dear,
Your parcel is still in transit. Your parcel uses AliExpress standard shipping. The reasonable shipping time for AliExpress standard shipping is 60 days.
Usually, you will receive the package within 60 days. If you do not receive the package within 60 days after delivery, it is recommended to open the dispute as soon as possible and select the logistics reason. The package is lost or selected: the package is still in transit, please do not choose another reason, otherwise it will be rejected and cause disputes
(Note: It is not recommended to open the dispute within 60 days of the transportation time. You need to wait for the transportation time to end. If you do not receive the package, you can choose to open the dispute or continue to wait)
Dear,
Your package is being shipped normally, please don't worry. However, the shipping speed will be slower than usual during the epidemic, so please be patient.
You can view the packaging information here:

Effectivement, le litige n'a pas été refusé et le vendeur m'a directement renvoyé un nouveau colis pour que j'accepte d'annuler le litige .
Du coup, je me demandais, quels impacts ont les litiges sur les vendeurs étant donné qu'ils préfèrent renvoyer un colis (sachant que le mien est en transit en Belgique) et que j'annule le litige.To apologize for delivery delays , We sent a new parcel out. is that ok to Cancel Dispute immediately? The tracking number: LP0018010xxxxxx The tracking website: https://global.cainiao.com/?spm=a2g0s.9 ... 4c4dsTKA7J The online information will updates in 1-2 days. Also, we promise you full refund if no received it in 25 days. So could you please cancel dispute right now? Thanks